تأثیر لندینگ پیچ در افزایش ترافیک سایت

تأثیر لندینگ پیچ در افزایش ترافیک سایت

صفحات فرود در بازاریابی آنلاین نقش بسزایی دارد. می توان گفت مغز فعال یک وب سایت صفحه فرود آن می باشد.لندینگ پیچ یک وب سایت  تک صفحه ای است  که کاربر هنگام کلیک بر روی بنرهای تبلیغاتی شما و یا ازطریق جستجو موتورهای جستجوگر وارد آن صفحه می شود.

در این صفحه شما می توانید در ازای گرفتن اطلاعات محدود مثل گرفتن ایمیل کاربر هدیه  ویژه ای به آنها بدهید این هدیه می تواند کوپن تخفیف ،یک فایل صوتی یا تصویری مفید، و هر پیشنهاد وسوسه برانگیزی که کاربر را مجاب کند اطلاعات خود را در اختیار شما بگذارد باشد. البته باید به کاربر این اطمینان را نیزدهید که اطلاعات آنها در امنیت کامل پیش شما به امانت می ماند. از این روش می توانید برای بازاریابی ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

این نکته مهم  قابل ذکر است که  هدیه ای که برای کاربر در نظر گرفته اید باید باارزش و در خور توجه باشد وگرنه باعث بی اعتمادی کاربر به خود خواهید شد، و همان مثل معروف مشت نشانه خروار است !

در این صفحات تمام منوها ، لینک ها و همچنین هدر و فودر سایت حذف شده است . اما نوعی دیگر از لیندینگ پیچ وجود دارد که بخش های سایت مانند هدر، فودر،ساید بار، منو و .. را دارد و این صفحه یا فرم در گوشه ای در تمام صفحات سایت تعبیه شده است  که به نام  Opt-in Landing Page نامیده می شود.برای اینکه صفحه فرود کارایی را داشته باشید باید یکسری نکات را در طراحی گرافیکی و ساختاری رعایت کنید.

نکته کلیدی در طراحی گرافیکی لندینگ پیچ :

اگر از کاربر درخواستی برای پر کردن فرم دارید از رنگ نارنجی استفاده کنید رنگ نارنجی رنگ خلاقیت می باشد و تأثیر بسزایی در به انجام رساندن کاری از طرف کاربر را دارد.

در طراحی ساختاری لندینگ پیچ باید نکاتی را مد نظر داشته باشید که عبارتند از:

۱ . مطالب و محتوای مرتبط و یکتا قرار دهید.

۲ .مطالب و محتوای سایت معتبر و دارای ارزش باشد.

۳ .طراحی گرافیکی سایت چشم نواز و کاربر  پسند باشد.

۴ .زمان بارگذاری صفحه خیلی سریع باشد.

۵ .از نظر طراحی متناسب با هر سایز صفحه گوشی ، تبلت و یا کامپیوتر باشد.

۶ .تصاویر و ویدئو ها در رابطه با فعالیت سایت تان می تواند تاثیر بسزایی در کاربران داشته باشد.

۷ .از طریق دریافت اطلاعات از کاربران با آنها در ارتباط باشید به طوری که ترغیب به بازدید از سایت تان شوند.

۸ .استفاده صحیح از کلیدهای راهنما برای راحتی کار کاربران تان.

۹ .در این صفحه باید تمامی موارد اضافه حذف شود مانند: منوها، اسلایدبارها، سرصفحه ،فودرها ،…

۱۰ .در این صفحه همه لینک های ورودی و خروجی اضافه را باید حذف کنید.

۱۱ .در این صفحه می توانید محصولات و خدمات تان را برای مدت محدودی با شرایط و یا حتی بدون شرایط خاص در اختیار کاربر قرار دهید.

۱۲ .قسمتی به نام call to action   داشته باشید که در این قسمت فرمی برای گرفتن اطلاعات کاربر طراحی شده باشد.

۱۳ .می توانید از bullet options (مربع ها و یا دایره های توپر )برای گزینه ای کردن محتوای صفحه تان استفاده کنید.

۱۴ .درخواست تان از کاربر  در صفحه لندینگ پیچ مشخص باشد و کاربر به وضوح به هدف صفحه فرود سایت تان پی ببرد.

۱۵ .تمام ترافیک های تبلیغاتی که در سایت های دیگر انجام می دهید در این صفحه وارد کنید و در صورتی که منابع ترافیکی مختلفی دارید از چند صفحه فرود استفاده نمایید.

اشتراک گذاری پست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


mautic is open source marketing automation