طراحی یک سایت خوب

طراحی یک سایت خوب

graphices-web-designهمیشه این دغدغه وجود دارد که سایت خوب چه ویژگی هایی دارد. داخل این مطلب نکاتی به شما گفته می شود که با توجه به آن ها یک سایت خوب خواهید داشت.

• به حجم عکس های خود دقت کنید.از فایلهای تصویری کوچک استفاده کنید این کار باعث می شود صفحه سریعتر باز شود و بازدیدکننده ای با دستگاه قدیمی و سرعت اتصال متوسط یا پایین (که تعدادشان کم نیست) از دیدن سایت شما منصرف نشوند. البته سعی کنید در این کار زیاده روی نکنید. عکس هایی با سایز در محدوده 800*600 مناسب هستند.

• اهمیت صفحه آرایی را فراموش نکنید. سعی کنید مطالب خود را با تیتر جذابی آغاز کنید که شامل مهمترین بخش مطلب باشد. اگر مطلبی طولانی است آن را بخش بخش کنید تا کاربر بتواند به سرعت قسمت مورد نظر خود را پیدا کند.سر فصلها را مرتب و مشخص (با رنگ متفاوت با ضخامت بیشتر) بچینید. از حروف ایتالیک برای تاکید بر جمله یا کلمه مورد نظر خود استفاده کنید تا خواننده متوجه اهمیت آن بشود. می توانید برای هر صفحه یا هر موضوعی در سایت در قالب برگه های خود تغییراتی اعمال کنید که جذاب تر باشد. در ساخت بنرهای سایت دقت نمایید.. متن بنرهای حراجی و فروش فوق العاده را به دقت انتخاب کنید.

• از رنگ و فونت مناسب استفاده کنید. برای شاخص شدن سایت یک الگوی رنگی مناسب با حال و هوای آن در نظر بگیرید که علاوه بر تنوع بخشیدن به سایت شما به نوعی علامت مشخصه آن هم بشوند. بهتر است برای این کار از یک مشاور طراحی گرافیک کمک بگیرید. هرگز از اهمیت معانی رنگها غافل نشوید. یادتان باشد در فروشگاه های اینترنتی علاوه بر خرید های هدفمند مشتریان، خریدهای آنی بخش قابل توجهی از خریدها را تشکیل می دهند. پس مشتریان را در فروشگاه خود هیجان زده کنید تا فروش بیشتری داشته باشید.

• از حروف در شکل و اندازه مناسب استفاده کنید. به یاد داشته باشید که خواندن از روی صفحه مانیتور برای همه کار آسانی نیست، پس باید حروفی با شکل مناسب و اندازه قابل استفاده در عموم کامپیوترها انتخاب کنید.فونتهای جدید و فانتزی در بعضی از مدلهای قدیمی سیستمهای عامل باز نمی شوند. قالب های واکنش گرا راه حل مناسبی برای معضل سیستم های مختلف و نمایش سایت هستند.

• به سایت خود تشخص ببخشید. سبکی را در نظر بگیرید که با محتوا و شخصیت سایت شما هماهنگی داشته باشدو در نظر داشته باشید که این سبک معرف خود شما هم هست پس اگر میخواهید تاثیر یا مفهوم خاصی به بیننده القا کنید،از همان ابتدا تصمیم بگیریدکه آیا سایت شما: رسمی است یا راحت، دوستانه است یا جدی، مدرن است یا سنتی،سرد است یا گرم؟ برای مثال، رسمی، حالتی است که در محل کار دارید یعنی توجه شما به کار،مسایل اداری و حرفه ای است. با غریبه ها در شدیدترین حالت رسمی هستید و میخواهید تاثیر اولیه بسیار خوبی بر آنها بگذارید. یک سایت رسمی، حرفه ای، مطابق آداب و رسوم و گاهی سنتی است. راحتی،حالتی است که با دوستان و خانواده داریم و مدتها از لزوم تاثیر اولیه خوب گذشته است. یک سایت راحت، دوستانه و خودمانی است.

• هرگز خوانایی را فدای زیبایی نکنید. پس زمینه را تا حد امکان روشن انتخاب کنید و اگر تصاویریا علایم گرافیکی تزئینی در آن هست ،همه را تا حد امکان در حاشیه بگذارید و در غیر این صورت آین تصاویر را کمرنگ کنید. پس زمینه سیاه را فقط در جایی استفاده کنید که مطلبی با حروف درشت دارید،مانند صفحه اول یا تیتر، و پس از آن متن عادی را در زمینه روشن بیاورید.

• نشانی سایت و آدرس e-mail خود را در تمام صفحه ها قرار دهید. خوانندگان صفحات اینترنتی می خواهندبه دلایل مختلف با مسئولین سایت در ارتباط باشند تا از چگونگی محصولات یا خدمات ارائه شده آگاه شوند یا در باره مطالب آن اظهار نظر کنند. قرار دادن نام شرکت، نشانی سایت (و حتی شماره تلفن) در پایین تمام صفحات ضروری است. در غیر این صورت اگر کاربری صفحه ای از سایت شما را چاپ، کپی یا save کند دیگر نمیتواند سایت را مجددا پیدا کند یا با شما تماس بگیرد.

• سایت خود را تازه نگه دارید. بر خلاف یک مطلب چاپی، یک سایت اینترنتی پروژه ای نیست که یکباره به پایان برسد بلکه پروژه ای دائم است. باید آماده باشید تا بنا به نوع سایت، حداکثر ماهی یکبار مطالب آنرا به روز کنید و بخشهای تاریخ گذشته را بردارید. داشتن بازدیدکنندگان دائم بسیار مطلوب است، پس باید به آنها دلیلی برای بازگشت بدهید. استفاده از اپلیکیشن ها و ارسال نوتیفیکیشن به مشتریان در کنار فروشگاه و ارائه محصولات جدید و گذاشتن حراجی ها در سایت کمک کننده هستند.

• شیوه نگارش مناسبی انتخاب کنید. مطالب خود را طوری بنویسید که مخاطب شما حس کند این مطالب برای او نوشته شده است و از خواندن آن لذت ببرد. برای دست یافتن به این هدف،مطالب خود را تا حد امکان و بدون دور شدن از قواعد نگارشی،با لحن محاورهای بنویسید. این شیوه نه تنها دوستانه تر،بلکه خواندن آن هم ساده تر است.

• سایت خود را تست کنید. در نهایت پس از آماده شدن سایت و قبل از اینکه آنرا روی شبکه قرار دهید لازم است که حتما آنرا تست کنید و مطمئن شوید که در سیستمهای مختلف همانطور دیده میشود که می خواهید. برای این کار سایت را با سیستمهای مختلف، با تعداد رنگ و رزولوشن های متفاوت ببینید و مطمئن شوید سایت شما در هر حال قابل دیدن و خواندن است.

ما در فروشگاهان  به عنوان یک فروشگاه ساز حرفه ای سعی کرده ایم نه تنها نکات ذکر شده در بالا را رعایت کنیم بلکه به عوامل دیگر  از قبیل سئو، فید اینستاگرام، تغییرات در صفحات مختلف و …دقت شده است. کافی است از ماژول های ما به خوبی استفاده کنید و یک سایت نه تنها خوب بلکه عالی داشته باشید.

اشتراک گذاری پست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *