محصولات

محصولات

در قسمت محصولات فروشگاهان قسمت های مختلفی تعریف شده است که در  ادامه هریک از این موارد را توضیح می دهیم.

دسته بندی محصولات:

زمانی که شما محصولات مختلفی را در فروشگاه خود دارید، می توانید برای آسان سازی فرآیند خرید و مدیریت کالاها، برای محصولات خود دسته بندی معرفی نمایید.

کافی است به قسمت دسته بندی رفته و عنوان دسته بندی خود را تعریف نمایید. اگر دسته بندی های شما، زیر دسته ی یک دسته بندی بزرگتر است، می توانید از قسمت  مشخص شده در عکس (مادر) دسته اصلی را برای آن مشخص کنید و در انتهای صفحه، دکمه افزودن دسته بندی های جدید را بزنید. در قسمت دسته  بندی ها امکان قرار دادن اسلاید، عکس، توضیحات و …. برای هر محصول وجود دارد. اما الزامی ترین قسمت ها همان عنوان دسته و مادر دسته می باشد.daste1

برچسب ها:

در قسمت برچسب ها، کافی ست  عنوان برچسب را وارد نمایید. و در صورت تمایل توضیحاتی را برای آن قید کنید. و پس از آن دکمه افزودن برچسب را بزنید.

barchasb

کلاس های حمل و نقل:

با استفاده از این قسمت شما روش های حمل و نقلی خود را که در قسمت پیکربندی فروشگاه، فعال کرده اید را می توانید ثبت کنید  و در هنگام معرفی کالا، روش حمل و نقل را به آن اختصاص دهید.

ویژگی ها:

یکی از مهترین قسمت ها در معرفی محصولات، قسمت ویژگی ها می باشد. در محصولاتی که ویژگی های مختلفی مثل رنگبندی، سایزبندی و …. وجود دارد و مشتریان باید بتوانند محصول با وِیژگی مختص خود را خرید کنند (محصولات متغیر) این ویژگی ها کاربرد دارند.

با توجه به تصویر، ابتدا شما باید نام ویژگی را تعیین نمایید. سپس بر اساس توضیحات هر قسمت، گزینه های مد نظر خود را انتخاب نمایید. فیلد نوع دارای دو گزینه ی انتخاب و متن می باشد. در حالت انتخاب می توانیم از مواردی که قبلا نوشته شده استفاده کنیم اما در حالت متن این گونه نیست یعنی دارای یک مقدار از پیش تعیین شده نمی باشد و شما می توانید ویژگی های جدیدی را اضافه کنید.
سپس با افزودن ویژگی، صفت مورد نظر اضافه خواهد شد. همینطور که میبینید ویژگی رنگ بندی را اضافه کردیم و سایر ویژگی ها را نیز به همین صورت می توان اضافه کرد.

T1

حال برای وارد کردن مقدارها بر روی علامت جلوی هر ویژگی که “پیکربندی شرایط و مقررات نام دارد کلیک می کنیم.

t2

سپس مقادیر را در صفحه جدید وارد میکنیم.

t3

حال به قسمت افزودن محصول  می رویم و تمامی موارد تعریف شده را استفاده می کنیم.

افزودن محصولات:

در هر فروشگاه اینترنتی ممکن است  محصولات مختلفی به فروش برسد. محصولات فیزیکی یا مجازی. در فروشگاهان امکاناتی قرار داده شده است تا بتوانبد هر نوع محصولی را تعریف نمایید. محصولات فیزیکی ساده و متغییر و محصولات مجازی  و دانلودی و مجازی در ادامه توضیح داده خواهند شد.

برای تعریف هرگونه محصول شما باید ابتدا قسمت های مشخص شده در تصویر را وارد نمایید.pro1

 

  1. نام محصول
  2. توضیحات مربوط به محصول را در این قسمت وارد نمایید.
  3. دسته بندی محصول (شما می توانید برای هر محصول چندین دسته تعریف نمایید
  4. برچسب محصول (هر تعداد برچسب که مد نظر شماست می توانید وارد نمایید، فقط به این نکته توجه کنید که تعداد  بالای برچسب، سئو فروشگاه شما را با خطر رو به رو می کند3.mahsoolat
  5. تصویر اصلی محصول. اگر تمایل دارید عکس های متعددی برای محصول قرار دهید از قسمت گالری محصول اقدام نمایید.
  6. سئو محصول: در این قسمت با توجه به راهنمای نوشته شده، کلمه کلیدی انتخابی خود و همچنین متاتگ مربوط به محصول را بررسی کنید. مطالب موجود در قسمت توضیحات خود را بررسی کنید. زمانی که ماژول سئو به شما چراغ سبز نشان داد، می توانید از سئو محصول خود خاطر جمع باشید.4.mahsool
  7. اطلاعات محصول:

در ادامه کار شما باید اطلاعات مربوط به محصول را انجام دهید. با توجه به نوع محصول این قسمت کار متفاوت می باشد. که معرفی هریک از انواع محصول در ادامه صورت میگیرد.

محصولات ساده:

در قسمت اطلاعات محصول، در منو کشویی موجود، محصول را در حالت محصول ساده قرار دهید. در این حالت شما می توانید محصولات فیزیکی تعریف نمایید یا محصولات مجازی و دانلودی. ابتدا حالت معمول، یعنی محصولات فیزیکی تشریح میگردد.

محصول ساده- فیزیکی

s1

در قسمت همگانی  شناسه محصول ( واحد انبارداری است که برای هر محصول منحصر به فرد است و می تواند به صورت اختیاری تکمیل گردد). در ادامه شما قیمت کالا را می توانید وارد نمایید و در صورت علاقه قیمت قیمت فوق العاده برای آن تعیین نمایید.

s2

در قسمت انبار  شما می توانید، اطلاعات انبارداری محصول را وارد نمایید. با فعال کردن مدیریت موجودی انبار در سطح محصول ، پنل به صورت تصویر بالا در می آید و شما می توانید مطابق نیازهای خود یک گزینه را انتخاب نمایید.

نکته: اگر تیک گزینه قرمز رنگ در تصویر بالا را فعال نمایید، در هر فرآیند خرید به مشتری اجازه ثبت سفارش یک عدد از هر محصول را می دهد.sade3

در قسمت حمل و نقل شما اطلاعات مربوط به وزن و ابعاد محصول را می توانید وارد نمایید و این اطلاعات برای برآورد هزینه پستی ملاک قرار میگیرد. کلاس ارسال کالا را برای محصول حتما باید انتخاب نمایید.s4

یکی از قسمت های محبوب برای مشتریان، محصولات مشابهی است که صاحبین فروشگاه به آن ها پیشنهاد می دهند. کافی است برای  هر محصول، ابتدای نام محصول را در کادر مشخص شده وارد نمایید تا تمام کلمه نمایان گردد و شما آن را انتخاب نمایید.s5

مرحله ی بعدی اختصاص ویژگی هاست .  در این قسمت شما ابتدا باید ویژگی مد نظر خود را از داخل منو مشخص شده انتخاب کنید. سپس مقادیر مربوط به آن محصول را وارد نمایید. و تیک نمایش در برگه محصول را بزنید و دکمه ذخیره را فشار دهید.m.s.1

m.s.3

همانگونه که در تصویر بالا می بینید در این حالت ویژگی ها فقط نمایش داده می شوند و امکان انتخاب ویژگی توسط مشتری وجود ندارد. شما می توانید برای استفاده از این حالت، محصول متغیر معرفی کنید.

از منو کناری، اگر به قسمت پیشرفته مراجعه کنید، می توانید امکان درج دیدگاه برای محصول را فعال یا غیر فعال نمایید.

محصولات متغیر:

برای معرفی یک محصول متغیر در قسمت اطلاعات محصول اطلاعات مربوط به قسمت حمل و نقل، انبار و محصولات مرتبط مشابه با معرفی محصولات ساده است اما بقیه ی موارد تغییرات محسوسی می کند. که در ادامه این تفاوت ها توضیح داده می شود.

در قسمت همگانی شما فقط لازم است در صورت لزوم، شناسه محصول را وارد نمایید.

ویژگی ها در قسمت محصولات متغیر بسیار مهم می باشند. و به صورت زیر باید تنظیم گردد. ابتدا مانند یک محصول ساده ویژگی های مد نظر را انتخاب میکنیم با این تفاوت که اینجا باید یک گزینه ای به نام استفاده برای متغیرها را نیز فعال نمایید.use-for-change-forooshgahan

بعد به منو مراجعه کرده و قسمت متغیرها بروید. همه صفات هر متغیر را از قسمت افزودن متغیر اضافه نمایید و اطلاعات مختص به آن را وارد نمایید. (به این نکته توجه کنید شما می توانید ویژگی های خود را در این قسمت ترکیب کنید و متغیرهای جدید ایجاد نمایید، مثلا با ترکیب دو رنگ سبز و قرمز با سایز بزرگ و کوچیک 4 متغیر سبز کوچک، سبز بزرگ، قرمز کوچک و قرمز بزرگ داشته باشید) می توانید برای هر متغیر عکس جدید آپلود نمایید.

add-change-forooshgahan

در انتها، پس از وارد کردن تمامی صفات، دکمه ذخیره متغیر ها را بزنید.result-forooshgahan

نتیجه کار به این نحو نمایش داده می شود :result-change-forooshgahan

*اگر می خواهید برای یک محصول فقط حق انتخاب ویژگی را بدهید، مثل رنگبندی و تمامی قیمت ها یکسان باشد، در مرحله آخر به صورت زیر اقدام کنید. یعنی نیازی به تعریف هر صفت نیست بلکه به صورت کلی برای ویژگی یک قیمت گذاری داریم.forooshgahan.color

قسمت مربوط به اطلاعات محصول های متغیر تشریح شد، حال به سراغ محصولات ساده دانلودی و مجازی می رویم.

محصولات ساده مجازی:

زمانی که محصولات را به صورت  مجازی قرار دهیم، قسمت حمل و نقل حذف می گردد و  بقیه ی موارد به صورت قبل باقی می ماند.m.forooshgahan

محصولات دانلودی:

اگر شما محصولاتی دارید که می خواهید به صورت فایل دانلودی برای فروش داشته باشید باید یک محصول ساده دانلودی تعریف نمایید. باید توجه کنید در این حالت، روش حمل و نقل باقی می ماند و  در صورت تمایل به فروش به صورت فقط دانلودی شما باید یک محصول ساده مجازی دانلوی تعریف نمایید. نحوه بارگذاری فایل در محصول ساده مجازی توضیح داده خواهد شد.download

محصولات ساده مجازی- دانلودی:

برای تعریف کالاهای مجازی- دانلودی که صرفا به صورت فروش فایل های دانلودی هستند، به صورت زیر عمل کنید. شما می توانید یک فایل آپلود نمایید یا لینک فایل را در سایت خود قرار دهید. با زدن دکمه افزودن فایل قسمت انتخاب فایل و آدرس فایل نمایش داده می شود. شما می توانید در هنگام تعریف محصول، محدودیت در دفعات دانلود، انقضای فایل و نوع فایل دانلودی را مشخص نمایید. در هنگام تعریف محصول، شما می توانید قیمت کالا را صفر قرار دهید تا فایل به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار بگیرد.download1

download2

فقط به این نکته توجه داشته باشید که در قسمت مدیریت فروشگاه، پیکربندی، قسمت محصولات، محصولات دانلودی اگر مراجعه نمایید می توانید یکسری از محدودیت های دیگر را اعمال نمایید. ما تنظیمات را در بهترین حالت قرار داده ایم.

download4

محصولات خارجی:

در صورت علاقه به فروش محصولات دیگر سایت ها، شما کافی است لینک خرید محصول را  وارد نمایید و سپس متن دکمه خرید را تنظیم نمایید. قسمت های غیر ضروری در این حالت حذف می شوند و نیازی به تنظیماتی از قبیل حمل و نقل و .. نیست.

f.forooshgahan

محصولات گروهی:

برای معرفی این گونه محصولات، شما کافی است ابتدا یک محصول گروهی تعریف نمایید. بدون هیچ گونه جزئیات خاصی. سپس به قسمت افزودن محصولات  مراجعه نمایید و  محصولاتی که می خواهید هم گروه باشند را به صورت محصولات ساده تعریف نمایید. فقط در هنگام وارد کردن اطلاعات محصول، در قسمت محصولات مرتبط، در ردیف گروه بندی،  محصول گروهی تعریف شده را به آن تخصیص دهید.  محصولات گروهی به منظور فروش کالاهایی که دو نوع فروش مجازی و فیزیکی را دارند یا فروش ست ها قابل استفاده می باشند.

  • یک محصول گروهی تعریف کنید (ما محصول ست زنانه را تعریف کردیم)g.forooshgahan
  • تعریف محصولات ساده و تخصیص محصول گروهی به آنgroup.forooshgahan
  • در انتها محصولات برای شما در صفحه محصول گروهی به نمایش در می آید.g2.forooshgahan

 

نحوه ی ثبت اطلاعات انواع محصول توضیح داده شد. ادامه روند افزودن یک محصول را ادامه می دهیم.

8. در ادامه می توانید توضیحات کوتاهی در مورد محصول قید کنید که در زیر قسمت قیمت محصول نمایش داده می شود. یا دیدگاه خود را اعلام کنید . و در انتها می توانید تنظیمات مربوط به صفحه محصول را تغییر دهید و از حالت پیش فرض خارج نمایید.manage.forooshgahan

در انتها برای انتشار  محصول دکمه انتشار را بزنید. اگر تمایل به انتشار محصول ندارید، می توانید آن را به صورت پیش نویس ذخیره نمایید. با زدن دکمه پیش نمایش، تمام تغییرات اعمال شده را می توانید قبل از ذخیره سازی در داخل صفحه سایت مشاهده نمایید.upload

فروشگاه ساز فروشگاهان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری پست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


mautic is open source marketing automation