مدیریت فروشگاه

مدیریت فروشگاه

مدیریت فروشگاه از 5 قسمت مهم تشکیل شده است. سفارشات، کوپن ها، گزارشات، پیکربندی و تنظیمات پیامک. هر یک از این ارکان در ادامه توضیح داده خواهند شد.

سفارشات:

با مراجعه به این قسمت، شما می توانید کلیه ی سفارشات خود را مدیریت کنید.در صفحه اول سفارشات، شما می توانید بررسی اجمالی بر هر سفارش داشته باشید. با کلیک بر روی قسمت 1، می توانید سفارش را به صورت دقیق بازدید کنید و مدیریت نمایید. با گزینه های موجود در قسمت 2، شما می توانید فاکتور و سفارش مشتری را به صورت فایل پی دی اف ذخیره نمایید.

1.1

با نمایش هر سفارش اطلاعات زیادی را می توانید به دست بیاورید.

به توجه به تصویر زیر شما می توانید کلیه ی اطلاعات به محصولات سفارش داده شده در هر سفارش و اطلاعات مالی و پستی هر سفارش را به طور کامل بررسی نمایید. علاوه بر این، اگر مشتری شما، فایلی را برای سفارش پیوست کرده باشد، می توانید در این قسمت فایل را دریافت کنید ( قسمت 1). از قسمت فاکتور پی دی اف ( قسمت 2) کلیه ی عملیات مربوط به دریافت فاکتور را می توانید داشته باشید. یادداشت های سفارش ( قسمت3)، کلیه ی پیام های مربوط به سفارش در این قسمت نمایش داده می شود. مانند شکل ممکن است سفارش به درگاه وصل نشده است و این پیغام ها به شما به عنوان مدیر نمایش داده می شود.1.2

کوپن ها:

در فروشگاهان ما به شما امکان تعریف کوپن تخفیف داده ایم. پس از کلیک بر روی کوپن ها، می توانید کوپن های قبلی خود را ویرایش نمایید و یا حذف نمایید. با کلیک برروی افزودن کوپن، کوپن جدیدی تعریف نمایید. عملیات مربوط به ویرایش و ساخت کوپن مشابه به هم می باشد.2.1

پس از کلیک بر روی قسمت افزودن، صفحه ی زیر برای شما باز می گردد. برای هر قسمت راهنمایی در کنار هر فیلد قرار گرفته است. با توجه به راهنما قسمت های مختلف را تکمیل نمایید.در  هنگام پر کردن اطلاعات کوپن، حتما به محدودیت ها توجه نمایید.2.2

گزارشات:

در قسمت گزارشات، شما می توانید آمار جامعی از مشتریان، سفارشات و موجودی انبار خود داشته باشید.

پیکربندی:

در قسمت پیکربندی شما با قسمت های مختلفی رو به رو می شوید. تنظیمات اولیه ی فروشگاه از قبیل تنظیم روش های حمل و نقل، پرداختی و … وجود دارد. در تعیین موارد موجود در این قسمت، دقت نمایید.

اولین قسمت، تنظیمات همگانی است. در این قسمت فیلدهای مربوط به گزینه های کلی نیاز به تغییر دارند. با فعال سازی اعلان فروشگاه، می توانید متنی را برای نمایش در بالای سایت یا پایین آن (با توجه به نوع قالب)تنظیم نمایید.با توجه به راهنمای کنار فیلدها تکمیل گردد.اطلاعات مربوط به پیکربندی واحد پولی تنظیم شده برای فروش در ایران هستند.4.1

در تب بعدی شما تنظیمات مربوط به حیطه ی محصولات را انجام می دهید. پس از کلیک بر روی این قسمت شما 4 بخش مختلف را می بینید که با توجه به راهنمای موجود، می توانید تنظیمات شخصی را انجام دهید. حتما به موارد موجود در این قسمتها دقت گردد.پس از انجام تنظیمات، اطلاعات را ذخیره نمایید.4.2

قسمت سوم مربوط به تنظیم سیستم مالیاتی فروشگاه است. که با توجه به راهنما موارد مد نظر خود را وارد نمایید. می توانید سیستم مالیاتی را در حالت غیر فعال بگذارید. شما می توانید نرخ های مالیاتی را در پنل خود بارگذاری نمایید و تنظیمات مربوط به هر کلاس مالیاتی را انجام دهید.4.3

یکی از قسمت های اصلی در هر فروشگاهی، قسمت تنظیمات روش پرداختی است. پس کلیک بر روی این قسمت، شما ابتدا به قسمت گزینه های تسویه حساب مراجعه کنید و تنظیمات فروشگاه خود را برقرار کنید. در این قسمت تنظیمات مناسبی برای هر فروشگاه برقرار شده است. فقط در قسمت مشخص شده در شکل یعنی تکمیل پرداخت، هیچگونه تغییراتی را اعمال نفرمایید. ترتیب نمایش روش های پرداختی در برگه ی تسویه حساب خود را می توانید در پایین صفحه انجام دهید.

بر روی هر کدام از روش های پرداختی که مد نظر شما می باشد، کلیک نمایید. سپس اطلاعات خود را وارد نمایید و تنظیمات مربوط به هر بخش را با توجه به راهنما انجام دهید. ترتیب نمایش روش های پرداختی در برگه ی تسویه حساب خود را می توانید در پایین صفحه انجام دهید.4.4

پس از تنظیم روش های پرداختی، روش های ارسال کالا نیز باید مشخص گردد. در قسمت حمل و نقل کالا ابتدا از قسمت امکانات حمل و نقل کالا و با توجه به راهنما تنظیمات مربوط به این قسمت را انجام دهید. نکته قابل توجه در این قسمت تعیین محدوده حمل و نقل است. تنظیم ترتیب نمایش روش های حمل و نقل در جدول پایین صفحه صورت میگیرد. روش های پست پیشتاز و سفارشی با توجه به جدول نرخ های شرکت پست می باشد. در صورت تمایل به اضافه شدن شرکت های cod با پشتیبانی تماس بگیرید.4.5

تب بعدی مربوط به حساب های کاربری می باشد. در تنظیمات این صفحه هیچگونه تغییراتی اعمال نفرمایید. در صورت تمایل به تغییر گزینه های ثبت نام را فقط تغییر دهید..4.6

قسمت بعدی مربوط به تنظیمات ایمیل می باشد. برای هر نوع ایمیلی شما باید تنظیمات خاصی را برقرار نمایید4.7

تنظیمات پیامک:

در این قسمت شما در ابتدا باید تنظیمات کلی را برای پنل خود انجام دهید. و  از میان لیست موجود در سیستم، شرکت خدمات دهنده پیامک خود را تنظیم نمایید. پس از آن باید متن پیام و تنظیمات کلی مربوط به هر نوع پیام را با توجه به نوع گیرنده انجام دهید. پیام به خریدار، پیام به مدیر و …. در انتها اگر تمایل به ارسال اس ام اس از داخل پنل دارید، از آخرین تب استفاده نمایید.5.1

فروشگاه ساز فروشگاهان

 

 

 

اشتراک گذاری پست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *