برای موفقیت سرسختانه یا هوشمندانه کار کنیم؟

برای موفقیت سرسختانه یا هوشمندانه کار کنیم؟

اکثر افراد کارها را به دو دسته ی کار فیزیکی و کار ذهنی طبقه بندی می کنند .  که دست اول را جزء مشاغل سخت می دانند که باید سرسختانه و در زمان طولانی تری انجام داد  و دسته دوم را  جزء مشاغلی می دانند که هوش بالاتری نیاز دارد و نیازی به صرف زمان طولانی ندارد .

البته بسیاری از کارشناسان هستند که عقیده دارند به جای ساعات طولانی کارسخت،بازده و بهره وری کار را با هوشمندانه کار کردن بالا ببریم  که برای اینکار معمولاً پنج راه حل اصلی توصیه می کنند که به اختصار در این جا توضیحاتی در مورد آنها می دهیم:

  • تمرکز:

اگر شما در ساعات کاری ، تمرکز بیشتری بر فعالیتی که انجام می دهید داشته باشید و حواستان به مسائل حاشیه ای جلب نشود مطمئناً بازده کاریتان بالا می رود ،و نیاز به اضافه کاری برای انجام کارهای عقب مانده ندارید.

  • تکنولوژی:

اگر شما مجهز به تکنولوژی و علم روز باشید مطمئناً نسبت به کسی که مجهز به این فن آوری ها نیست می توانید بازده کاری بالاتردر زمان کمتری داشته باشید به عنوان مثال کسی که در کنار فروشگاه فیزیکی خود دارای فروشگاه اینترنتی می باشد نسبت به کسی که فقط دارای فروشگاه فیزیکی می باشد مطمئناً مشتریان بیشتری را به خود جذب می کند چون در سطح وسیع تری در حال فعالیت می باشد.

  • واگذاری مسئولیت به دیگران:

اگر شما بخواهید به تنهایی همه کارهای مرتبط با کسب و کار و تجارت را انجام دهید مطمئناً فرصت کمتری برای فعالیت های سودآور نسبت به افرادی که کارمندانی را برای مسئولیت های مختلف در اختیار گرفتند  را دارید.

مدیریت زمان برای موفقیت در کسب و کار امری بدیهی می باشد اما اگر شما نتوانید این کار را انجام دهید یعنی در مدت زمان استاندارد به همه کارهای خود برسید باید کمی بر روی مدیریت زمان خود کار کنید. در صورتی که شما مدیریت زمان مناسبی داشته باشید نیاز به اضافه کاری نخواهید داشت! یک راه حل برای بهتر مدیریت کردن زمان می تواند این باشد که شما در زمان استراحت خود بر روی کارهای که قرار است در آینده نزدیک انجام دهید تمرکز کنید.

 

  • قانون ۸۰/۲۰ :

قانون ۲۰ به ۸۰ می گوید که شما از ۲۰درصد تلاشتان ۸۰درصد در کارتان نتیجه میگیرید.که شما با یک نگاه به فعالیت های که انجام می دهید و نتایجی که می گیرید می توانید این قانون را تغییر دهید و از تلاشی کمتر بازدهی بیشتری را دریافت کنید.

ما با نسل جوانی به عنوان کار آفرین روبه رو هستیم که با تفکر هوشمندانه کار کردن بزرگ شده اند و به مانند گذشتگان عقیده ای به سخت کار کردن ندارند و نظر آنها بر این است که به جای سخت کار کردن به علم روز اعتماد کنیم. البته که هوشمندانه کار کردن بسیار مهم می باشد اما نمی تواند جای سخت کار کردن را بگیرد  به عبارتی بهتر برای رسیدن به موفقیت باید هوشمندانه و سرسختانه کار کنید. هوشمندانه کار کردن باعث صرفه جویی در زمان می شود اما اگر به نحو بهینه استفاده نکنیدهیچ نفعی برای شما نخواهد داشت.

واما اگر نگاهی به زندگی آدمهای موفق بیندازید می بینید در عین حال که هوشمندانه کار کردن اما به طرز عجیبی سخت کار می کردند یعنی تمام تلاششان را برای رسیدن به قله موفقیت انجام می دادند.

در نهایت باید بگوییم برای داشتن آینده کاری موفق بایدسرسختانه و هوشمندانه کار کنید این دو عنصر مهم در کنار هم  موفقیت و پیروزی درکسب و کار را برای تان به ارمغان خواهد آورد.

اشتراک گذاری پست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *