نکاتی در مورد بهینه سازی پاپ آپ

نکاتی در مورد بهینه سازی پاپ آپ

تعریف پاپ آپ :

پاپ آپ یک نوع تبلیغات اینترنتی آنلاین  می باشد  که به صورت پنجره های کوچک بر روی صفحه بعضی از سایت ها باز می شود.

تاریخچه و هدف ساخت پاپ آپ ها:

ابتن زاکرمن کد اصلی آگهی های پاپ آپ را در سال ۱۹۹۴-۱۹۹۹ نوشته است.هدف او از نوشتن کدهای پاپ آپ قاطی نشدن محتوی سایت ها با تبلیغات اینترنتی بوده است.

از نظر وی با این روش تبلیغات چشمان بیننده را آزار نمی دهد  و همه ی تبلیغات به صورت جداگانه در صفحات مربوطه باز می شود. اما اینطور نشد و همه ی تبلیغات popup با یک کلیک در پنجره های پشت هم می توانند باز شوند و بستن این پنجره ها برای کلافه شدن کاربر کافیست از این جهت بود که او بخاطر این اختراعش از کاربران اینترنت معذرت خواهی کرد!!!

اما لازم به ذکر می باشد که پاپ آپها همیشه مزاحم نیستند و در برخی موارد سایتی که درون این صفحه نشان داده می شود می تواند یک سایت سودمند باشد برای مثال یک فروشگاه اینترنتی .

پس در صورت دیدن یک صفحه ی پاپ آپ بد نیست که کمی به محتوای ان دقت نمایید هر چند که به طور کلی این صفحات تبلیغاتی محبوب نمی باشد و مرورگرهای مختلف نیز برای راحتی کاربران امکان حذف نمایش pop up را در تنظیمات خود قرارد داده اند.

شاید برایتان سوال شود که این صفحات که اکثر کاربران آنها را صفحات مزاحم تلقی می کنند برای شخصی که در سایت خود Pop up می گذارد چه سودی دارد . برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که  برخی از سایت های پر بازدید از طریق قرار دادن پاپ آپ یک سایت دیگر در درون سایت شان ، کسب در آمد می کنند .

اما می توانید با رعایت نکاتی یک پاپ آپ تولید کنید که از نظر کاربر مزاحم نباشد و برای شما نیز سود دهی لازم را داشته باشد.

۱٫طراحی متناسب با برند:

گاهی بعضی از پاپ آپها بر روی صفحه مانیتور شما نقش می بندد که به مانند یک اخطار می باشد در صورتی که یک تبلیغ ساده است این گونه پاپ آپها به جز ایجاد اضطراب لحظه ای سودی ندارد بهتر است طراحی متناسب با برند و خدمتی که ارائه می دهید داشته باشید.

 

۲٫مشهود بودن دکمه بستن:

گاهی بعضی از تولید کنندگان پاپ دکمه یا علامت بستن را طوری طراحی کرده اند که در دسترس کاربر نمی باشد و یا اینکه با بستن پاپ صفحات متعدد دیگری باز می شود که این امر باعث اذیت کاربران اینترنت می شود و گاهی کاربر را مجبور می کند کل صفحه را ببندد پس هنگام طراحی popup دکمه را در دسترس مشتری قرار دهید که به راحتی ببندد.

۳٫استفاده بیش از حد از پاپ آپ:

نحوه کاربرد popup به این شکل می باشد که تنها در صفحه اصلی بارگذاری شود  اما گاهی افراد برای تمامی صفحات خود از پاپ آپ استفاده می کنند که مطمئنا کاربر را فراری می دهند.

۴٫برای سایزهای مختلف طراحی شود:

هنگام طراحی باید در نظر داشته باشید که همه بازدید کنندگان سایت شما از طریق کامپیوتر شخصی این کار را انجام نمی دهند افرادی از طریق تبلت و گوشی همراه  قصد بازدید از سایت شما را دارند اگر در طراحی سایز نکات فنی را رعایت نکرده باشید برای این افراد پاپ آپ به درستی نمایش داده نمی شود.

۵٫برای سلیقه های متفاوت طراحی کنید:

همان طور که می دانید کاربران اینترنت خیلی روزبه روز در حال افزایش هستند و این یعنی افزایش  سلیقه های مختلف .شما باید پاپ آپ های با سلیقه های مختلف طراحی کنید که هر بار در هنگام لود شدن صفحه یکی از آنها بارگذاری شود.

۶٫ارائه پیشنهادهای وسوسه انگیز:

هدف از تولید پاپ آپ جلب نظر کاربران اینترنت  می باشد اما در صورتی که پیشنهادات ارائه شده در پاپ اپ به قدر کافی وسوسه برانگیز نباشد مطمئنا شما نخواهید توانست کاربران خود را راضی نگه دارید.

اشتراک گذاری پست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


mautic is open source marketing automation