Blog

برای فراری دادن مشتری چه کارهای انجام دهیم!

همه ی فروشندگان در برخورد با مشتریان خود اشتباهات فراوانی دارند که منجر به فراری دادن مشتریانشان می شود. سعی کنید تمامی موارد زیر را بررسی و چک نمایید تا مشتریان فروشگاه های خود را از دست ندهید. 1.از اجناس تان تعریف و تمجید زیاد کنید. هنگامی که شما از محصولی بیش از اندازه تعریف می کنید حس بی اعتمادی مشتری نسبت به محصولاتتان ایجاد میکنید.در زمانیکه مشتری سؤالی درباره کیفیت اجناستان پرسید در تعریف محصولاتتان خیلی کوتاه جواب دهید که [...]

ادامه مطلب...

چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشیم؟

ازدیرباز بین فروشندگان در دنیای تجارت رقابت وجود داشته است اما این رقابت در دنیای تجارت الکترونیکی به علت گستردگی زیاد و دسترسی آسان کاربران به فروشگاه های اینترنتی در هر نقطه از جهان  بسیار تنگاتنگ تر و شدید تر می باشد. با پیشرفت روز افزون اینترنت های همراه ،ما شاهد افزایش تعداد زیادی فروشگاه اینترنتی هستیم فروشگاه های اینترنتی به غیراز اینکه در رقابت با فروشگاه های اینترنتی دیگر هستند در رقابت با فروشگاه های فیزیکی نیز قرار دارند [...]

ادامه مطلب...

چگونه بازاریابی هدفمند داشته باشیم؟

بازاریابی یا مارکتینگ :فرآیندی مدیریتی- اجتماعی  است که بوسیله آن افراد و گروه های از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر ، به امر تأمین نیازها و خواسته های خود اقدام می کنند. فلیپ کاتلر پدر علم بازاریابی مدرن بازار یابی را این گونه تعریف می کند: بازاریابی  فعالیت انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق فرایند مبادله  می باشد. پیتر دراکر بنیان گذار مدیریت مدرن درباره هدف بازاریابی بر این باور است که : هدف بازاریابی [...]

ادامه مطلب...

ردیابی محصولات در فضای مجازی

هنگامی که شما در فضای واقعی دارای کسب و کار هستید می توانید خیلی راحت جزئیات فروش محصولات خود را رد یابی کنید و همچنین بفهمید که مشتریان شما   با محصولاتتان از چه طریق آشنا شده اند و اطلاعت بدست آورده اند این امر به ادامه تبلیغات و برنامه ریزی در مورد فروشتان  کمک شایانی می کند. در فضای مجازی هم این امکان برای شما وجود دارد که بدانید کاربران ، بیشتر از طریق چه کانال های تبلیغاتی با محصولات [...]

ادامه مطلب...

فروشگاه اینترنتی ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟

با توسعه رسانه های دیجیتال قابلیت جدیدی به نام فروشگاه اینترنتی خلق شده است که بهترین راهکار پیشبرد اهداف تجاری به شمار می آیند. در این فروشگاه های اینترنتی فروشندگان محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین در اختیار مشتریان قرار میدهند و مشتریان می توانند این خدمات یا محصولات را به صورت انلاین سفارش و حتی هزینه آن را پرداخت نمایند و درب منزل تحویل بگیرند. حال برای اینکه یک فروشگاه اینترنتی ایده ال و موفقی داشته باشید [...]

ادامه مطلب...

ظاهر فروشنده تاثیر گذار برافزایش فروش

آراستگی ظاهری فرد نقش مؤثری درروابط اجتماعی، کاری و حتی خانوادگی دارد انسان ها زیبایی را دوست دارند و به طور طبیعی مجذوب آن می شوند در شرایط برابر فروشنده ای که ظاهری بهتر داشته باشد از شانس بالاتری برای افزایش فروش بر خوردار است.همچنین ظاهری آراسته باعث اعتماد به نفس بیشتر فروشنده می شود و نقش بسزایی در ایجاد حس  اقتدار ،احترام ،اعتبار  و اعتماد بیشتر،  مشتریان نسبت  به فروشنده دارد. هنگام ارتباط با مشتری معمولاً فروشنده از سه [...]

ادامه مطلب...

اپلیکیشن فروشگاهی تاثیرگذار بر برندسازی

بازاریابی نقش بسیار مهمی در ارائه  هر کالای در بازار رقابتی دارد که انواع مختلف بازاریابی داریم یک نوع از این بازاریابی ها ،بازاریابی ارجاعی یا (referral marketing) می باشد که درواقع نوعی بازاریابی پنهان و فرعی به شمار می رود که در دنیای تجارت امروز نقش مهمی در توسعه کسب و کار دارد. در این نوع بازاریابی ،شخصی به نام بازاریاب نقش مستقیمی ندارد بلکه مشتریان هستند که کار بازاریابی را به طور مستقیم انجام می دهند ،تنها عامل [...]

ادامه مطلب...
نام تجاری

نام تجاری و تأثیر آن بر وفاداری مشتریان

نام تجاری اسم یا نمادی است که با هدف شناساندن و متمایز کردن آن از سایر محصولات و خدمات مشابه  و  فروش محصولات یا خدمات به کار برده می شود و به موجب ماده 576 قانون تجارت ثبت اسم تجاری مگر در مواردی اختیاری است گاهی نام تجاری کالا با اسم تجاری یا علامت ساخت آن ادغام و به یک شکل شده که برای شناساندن خود محصول به کار می رود. به عبارت بهتر برند یا نام تجاری همان چیزی [...]

ادامه مطلب...

انگیزش در کارمندان

انگیزش عبارت است از مجموعه ای فرایندها که به رفتارهای فرد نیرو وجهت می دهد.که منشا آن یک نیاز می باشد و می توان به سه طریق نشان داد: 1.رفتار که شامل  جلوه های صورت ، حالت های بدن، تلاش،پایداری، انتخاب، نهفتگی و احتمال پاسخ می باشد 2.فیزیولوژی که شامل فعالیت های عصبی مرکزی و هورمونی برای درک شالوده زیستی انگیزش و هیجان که اطلاعات بیشتری را دراختیار ما قرار می دهد . 3.گزارش تخصصی که شامل مصاحبه ها و پرسشنامه ها  که [...]

ادامه مطلب...

اشتباهات صاحبان کسب و کار

جان اوشر محقق ، مخترع  و کارآفرین موفق  آمریکایی می باشد وی مخترع مسواک برقی و سینگ ظرفشویی برقی و صدها کالای دیگر می باشد . همچنین جان اوشر تحقیقاتی انجام داده که کمک بزرگی به دنیای تجارت کرده است و آن هم تهیه لیستی از اشتباهاتی است  که معمولا صاحبان کسب و کار در ابتدای کار خود ممکن است  انجام دهد .   17 اشتباه که معمولا صاحبان کسب و کار انجام میدهند عبارت است از : عدم تحقیق کافی روی [...]

ادامه مطلب...